Google IPO

In 2004 viel de belangrijke beslissing: Google besloot dat het tijd werd om publiek te gaan en aandelen te verkopen op de aandelenmarkt. Een verstandige beslissing? De tijd zal het ons leren. Het heeft hen in ieder geval genoeg kapitaal opgeleverd om substantiele investeringen te doen in het verbeteren van hun eigen marktpositie ten opzichte van concurrenten als MSN en Yahoo.

Yahoo verkoopt aandelen Google

Typisch is bijvoorbeeld dat Yahoo onmiddelijk na de publieke uitgave al haar Google aandelen in een keer heeft verkocht. Een politieke zet? Yahoo is eerder dit jaar al gestopt met het doorgeven van Google resultaten en laat nu de resultaten zien van de zoekmachine technologie die zij zelf heeft opgekocht: die van Inktomi. Recentelijk begon Yahoo echter wel iets van Google te kopieren: ook Yahoo begint nu een naar de gelegenheid gewijzig logo te laten zien. Jammer, want niet bijster origineel.

MSN komt met nieuwe zoekmachine

Ook concurrent MSN kijkt goed naar Google. Hun oude zoekmachine was een mengelmoes van betaalde en onbetaalde resultaten - MSN hield dus de betalende klanten en de natuurlijke resultaten niet gescheiden. Dat is een strategie die hen als zoekmachine niet echt populair maakte - Google, die toch superieure spidertechnologie bezat, werd door de gebruiker verkozen omdat het bij Google makkelijker was natuurlijke resultaten te vinden. Nu gaat MSN echter op dezelfde manier als Google werken - er is echter een groot nadeel: MSN heeft niet het niveau van anti-spam technieken ontwikkeld dat Google wel heeft. Je ziet dus bij MSN relatief veel spam bovenaan de resultaten drijven.

Ilse, de nederlandse zoekmachine

Ilse is een nederlandse zoekmachine wiens resultaten sterk verbonden staan met de startpagina's, die ook in het bezit van Ilse zijn. Vaak is hoog scoren op Ilse afhankelijk van de hoeveelheid startpagina's die je site vermelden. Ilse bestrijkt nog zo'n 9% van het zoekmachine bereik en is dus eigenlijk net te klein om veel in de melk te brokkelen als het om zoekmachine gaat, en met twee updates per jaar is de machine niet bepaald op de markt ingespeeld.

 

Topzo home

Zoekmachine marketing


Hoe werkt zoekmachine marketing?

Wat kost zoekmachine marketing?

Offerte aanvragen

Optimalisatie site

Aanmelden zoekmachine

Banner ontwerp

Banner campagne

Reclamebureau

Advertentie websites

Pay per click ads

Promotiecampagne


Vindbaarheid website

Onderwerpen Topzo

Topzo links



U heeft een website...maar wordt die wel gevonden? Meer....

Zoekmachines beheersen de markt...
Meer....


Copyright 2004
Topzo webmarketing