Wat bepaalt precies de rangorde van sites als je een bepaald zoekwoord in Google intiept? Het antwoord is vrij eenvoudig: de filters die Google op haar database toepast. De werking en samenstelling van die filters is echter een geheim dat vele zoekmachine marketing bureau's het hoofd doet breken.
Er is bijvoorbeeld laatste tijd veel te doen over de 'Sandbox filter', een soort filter die ervoor zorgt dat het voor nieuwe domeinen moeilijker is om op zoekwoorden te gaan scoren. Het is alsof Google een soort strafpunten geeft aan domeinen die nog nieuw zijn.
Uiteraard een mes wat aan twee kanten snijdt, want het is misschien een goed idee om het spammers op deze manier moeilijker te maken steeds van domein tot domein te verhuizen, maar het treft ook bijvoorbeeld mensen die lange tijd niet vindbaar zullen zijn met hun nieuwe domein omdat Google per definitie alles wat nieuw is als verdacht bestempeld.
Voorbeeld is dat sites van kandidaten voor lokale politieke verkiezingen in de US totaal niet terug te vinden waren in Google, zelfs niet op hun eigen naam.
Een wat vreemde stap dus van Google, en het lijkt ons een tijdelijke maatregel die bedoeld is als een soort intermediar systeem om tijdelijk de spam buiten de deur te houden. Wij vermoeden dat over een tijdje Google een nieuw filtersysteem in gaat voeren welke spam op effectievere wijze zal bestrijden.
Topzo
home
Zoekmachine marketing
Hoe werkt zoekmachine
marketing?
Wat kost zoekmachine
marketing?
Offerte
aanvragen
Optimalisatie
site
Aanmelden
zoekmachine
Banner
ontwerp
Banner
campagne
Reclamebureau
Advertentie websites
Pay per click
ads
Promotiecampagne
Vindbaarheid
website
Onderwerpen
Topzo
Topzo links
Vraag ons informatiepakket aan |
Zoekmachines beheersen de markt... |
|